31 Ocak


 Bir haftadan fazladır ortalık bembeyaz kar kaplı. İlk günler sevimli beyazlık buza dönüşünce çokta keyifli olmuyor. Üstelik hava gerçekten çok soğuk. Cumartesi bir haftadır dışarı çıkmayan Bilge isyan bayrağını çekti. Taksiyle Seğmenler Parkı' nın girişine kadar gittik. Parkı bembeyaz görünce girmeye cesaret edemedik. Yollar buz pisti gibiydi. Parkta gördüğümüz üç beş insan da popolarının altında çöp poşetleriyle yarı kayarak, yar yuvarlanarak çığlık atıyorlardı. Kenardan kenardan sağlam basarak Kuğulu Park' a ulaştık. Havuzun ortasındaki yukarı doğru fışkıran fıskiyeler donmuş, heykel gibi olmuşlardı. Suluboya kar manzarası resmi gibi ağaçlar, kar yığınları derken acıktığımızı fark ettik. Bilge yeni bir yerde yemek konusunda çok katıdır. Bu sefer kendi yeni bir yere gidelim dedi. Yol üstünde bizim de müşterimiz olan bir işletmeye girdik. Tunalı Hilmi Caddesi' ne bakan masalardan birine oturduk. Yemek boyunca gözüm caddedeki insanlarda takıldı kaldı. Bilge de caddenin karşısındaki gelinlikçide gelinlik deneyen kadını gösterdi." Ne zahmetli "dedi, "heyecanlıdır" dedim. Dudağını büzdü, yemeğine döndü...

Biraz alışveriş yapıp eve döndük. Uwe Timm' in Morenga' sını bitirdim. Çok ilginç bir okuma oldu. Arşiv belgelerine ustaca eklenen kurguyla 1900' lerin başında Almanların Güney Afrikayı işgali ve oradaki halkın ayaklanmasını anlatıyor.
Geçen hafta bolca okumayla geçti. Distopik roman denince ben de akan sular durur deyip Yevgeny Zamyatin' in "Biz" kitabını okumadığımı anlamam niye bu kadar uzun sürdü, sahiden bilmiyorum. Üstelik Orwell' e ilham olmuş, Ursula K.Le Guin' in ön sözüyle başlayan bir kitap. Heyecanla okudum ve çok beğendim. Matematikle inşa edilmiş bir dünya, ilginç...

Çöl ve Tohumu kapağındaki iki kocaman göze bakıp aldığım Jorge Baron Biza' nın bir kitabı.Sonradan aslında yazarın kendi trajik aile hikayesini yazdığını  öğrendiğim ve kitap basıldıktan üç yıl sonra intihar ettiğini görünce garip bir okumaya döndü. Sevdim mi, sevmedim mi bilemedim.

Geçen haftadan beri evde yoga yapamıyorum ama stüdyo derslerime gittim. Soğukta yoga yapmaktan hiç hoşlanmıyorum. Kaskatı derse giriyorum. Zaten hep akış yapıyoruz ısınalım diye. Bu seferde ter içinde dersten çıkıyorum, daha da katılaşıyorum sanki...

İşleri çabuk toparlayıp eve gitmeli...


Yorumlar

  1. Kızım Ankara'da okurken sadece ilk senesinde kar kışa denk geldi. Sonraki bir sene sömestrde kar vardı, o buradaydı. Şimdi yadellerde, Ankara yine kar yaptı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de nasıl kar yaptı Sevin Abla kar sevenler bile artık pufff diyor :))ama bir taraftan da güzel mi güzel ...

      Sil

Yorum Gönder