19 Nisan


 Dün çok yoğun bir gündü ama garip bir şekilde kafamın içi sakindi. İşleri çok düşünmeyip araya keyifli zamanlar eklemeye çalıştım. Evrakları işlerken Alejandro Zambra' nın Okumamak kitabından bir kaç bölüm dinledim. Yazarın okumak ve edebiyat üzerine denemelerinden oluşuyor .Kendi okuma tutkusunu, deneyimlerini ve okuma pratiğini, şahane diliyle anlatıyor. Arada tanıdık yazarların ve kitapların adı geçince heyecanlanıyorum, notlar alıyorum. Böyle kitapların bana verdiği zevk ayrı.

Daha evvel Modern Love' ın iki sezonunu da izlemiş, ilk sezonu daha çok sevmiştim. Sonra Modern Love Tokyo' yu izledim. o da çok güzeldi, güzel bir öykü okuyormuşum hissi veriyor her bölüm bana. Hafta başı da Modern Love Amsterdam' a başladım. Bu seriyi de sevdim. Dün iki bölüm izledim, bugün de son iki bölümü izlerim.
Ebru Ojen' in okuduğum ilk kitabı Lojman. Tüylerimi diken diken eden, okurken üşüten, karnımı ağrıtan, tekinsiz bir okumayla, farklı bir deneyim oldu benim için bu kitap. Tekinsiz edebiyat diye bir şey var mı bilmiyorum ama bazı kitaplarda böyle hissediyorum, özellikle Japon ve Kore edebiyatlarında arada rastladığım bir tarzla ilk kez bizim edebiyatımızda karşılaştım. Van Gölü, Süphan Dağı, yerden karın kalkmadığı bembeyaz kış, ördek... zihnimde dolanıp duruyor.

Dün akşam üzeri Koca işinin uzadığını, gecikeceğini söyledi. Efes'le ben ofisteydik. Efes' i bırakır yogaya giderim diye düşünüyordum yağmur başladı. Gök gürültüsüyle Efes' in masamın altına pısması bir oldu. Yoga hocama mesaj attım ben gelemiyorum diye. O da bayram dolayısıyla bir hafta ders yapamayacağını yazmış. Derse yarım saat kala yağmur durdu, Efes uyuklamaya başladı. Taksi durağını aradım, o saatte taksi bulursam mucize olur diye düşündüm. Üstelik hala hafif yağmur yağıyordu. Uzun uzun çalan telefona duraktaki görevli maalesef taksi yok derken bir dakika bir araç durağa geldi hemen yolluyorum dedi. Hemen hazırlandım, Efes'e hiç bakmadan çıktım. Arkamdan baya söylendi, derse yetiştim. İyi ki gitmişim, şahane bir dersti. Çıkışta Koca Efes'le beni almaya geldi, bana kızdığını unutmuş salak kuyruk sallıyordu:))

Yorumlar

  1. Modern Love'ı izlemiş ve çok sevmiştim. Amsterdam ve Tokyo'dan haberim yoktu. Bayramda izlerim ben bunları :)
    İyi bayramlar şimdiden arkadaşım ♥

    YanıtlaSil
  2. Modern Love'ın orjinali bir yana, diğerleri başka yana. Evet hoş, aynı fikir benzeri sürüyor ama, o ilki başkaydı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Sevin Abla ilki şahaneydi, diğerleri ilk sezon kadar etiklemedi

      Sil

Yorum Gönder