SON OKUDUKLARIM

 Bu kitabı hafta sonu kütüphaneden aldım. J.M. Coetzee "Utanç" kitabı yazarın okuduğum ilk kitabı. Çok çabuk bitti, ilginç bir konusu vardı. Konudan bahsetmeyeyim belki okumayanlar vardır.
"J.M. Coetzee, okuruna yumuşak bir roman sunmuyor, sert bir öykü anlatıyor. İnanılmaz güzellikte, hem keyifli, hem kasvetli bir öykü..."Arka kapaktan bu kadar ip ucu vereyim. Bu arada kitap 2003 Nobel Edebiyat Ödülü ve 1999 Booker Roman Ödülü almış. "Okuyun" derim, ben beğendim.
Bu sene benim için Sait Faik senesi olacak. Okuduğum ikinci öykü kitabı "Lüzumsuz Adam" yazarın 1948' de yayımlanan ilk öykü kitabı. On dört kısa öykü var içinde hepsi birbirinden güzel ve etkileyici. Özellikle "Papaz  Efendi" beni çok etkiledi. Tekrar tekrar okudum, dahada okurum eminim.
"Severim toprağı. Bu sessiz, mütevazı, sakin, deli şeyi, dedi. Hayat bundandır işte. Biz canlı mıyız bunun yanında. Onun için bundan yapıldık derler.....
Karşılığı için hiçbir şey istemeden veriyor o.Cömerttir, cömert. Sonra vakti gelince, bize yeter dereceye kadar bir bayram gösterdikten sonra, yine alır kucağına çürütür, doğurur. Çürütür, doğurur. Erkekler değil ama kadınlar muhakkak topraktan çıktı. Toprak ana! Toprak ana. Her mahlukun dişisinde bir topraklık var. Biz erkek kısmı güneşin, havanın, suyun çocuklarıyız belki, ama kadınlar muhakkak topraktan"
Bol okumalı günler diliyorum hepimize.

Yorumlar

  1. Son alıntı ne kadar güzelmiş...
    İlk kitabı da merak ettim, bol ödüllüymüş hem de:)
    Okumaya devam;)

    YanıtlaSil
  2. Sait Faik'i çok severim. Onun insan hikayelerini okumak korkunç bir haz veriyor insana. İlk kitabı okumadım, ilginçmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın Lale abla insan hikayeleri çok güzel ve etkileyici

      Sil

Yorum Gönder