Nisan Okumaları

Nisan boyunca evde olmamın da etkisiyle uzun zamandır okunacaklar köşesi kulesini biraz alçalttım. Çoğundan okurken burada bahsettim ama şöyle birlikte dursunlar istedim. Gerçi okuma sırama  göre sıralamamışım ama olsun:))


İlk kitap geçen ay sonunda başladığım Sekizinci Hayat / Nino Haratischwill son dönemlerde okuduğum en iyi kitaplardandı. Kitabın baskısı, sayfa yapısı ve özellikle puntoları sakın gözünüzü korkutmasın. Öyle muazzam bir kurgu okuyorsunuz ki,üstelik çok sade bir dil ve koca bir tarih eşlik ediyor bu kurguya.

Daha Dans Edicem/ Murat Çelikkan
Deniz Türkali' nın hayatı üzerine uzunca bir röportaj okumaya hazırlanırken çok ilginç bir hayat hikayesi okuyorsunuz. Özellikle baba Vedat Türkali, dönemin Türkiyesi oldukça ilginç...

Karmaşık Duygular/ Stefan Zweig okurken de yazmıştım öyküler çok sıkıcıydı diye. Elimdeki son Zweig kitabıydı, kendisiyle artık vedalaştım...

Karagöz İle Boşverinbeni/ Ferhan Şensoy
Çok bunaldığım bir gün başladım bu kitaba ve inanılmaz iyi geldi. Bir taraftan gülüp bir taraftan hüzünlendim.

İyi Adamın On Günü/ Mehmet Eroğlu
Çok ilginç bambaşka bir Mehmet Eroğlu kitabı okudum, nefis bir polisiye tadı bıraktı. Alışılmışın dışında ama çok iyiydi...

Fareler ve İnsanlar / J. Steinbeck
Yıllar evvel okumuştum, Bilge okuyabilir mi diye elime alıp tekrar okudum. O da okudu, çok etkilendi...

Ketum Kahraman/ Mario Vargas Llosa
Heyecanla okunan sıcacık kurgusu, sonuna rağmen iyi bir romandı. Yazarın daha önce de bir kitabını okuyup beğenmiştim...

Dava/ F. Kafka belki artık Kafka sevebilirim umuduyla okudum ama hayır hala sevemiyorum...

Talihsiz Dostluk/ Jose Marti yazar Kübalı bir şair ve aktivistmiş keşke hep öyle kalsaymış. Allah'tan bir tek roman olarak bu kitabı yazmış, sevmedim...

Sinek Kadar Kocam Olsun Başımda Bulunsun/ Hatice Meryem yazarın okuduğum ilk kitabı ve çok etkileyici. Çok zekice düşünülmüş, mizahi dilin çok öne geçmediği, dengenin hissedildiği " ben....karısı olsaydım..." la başlayan öyküler.Mutlaka okuyun derim.


Mayıs bereketiyle gelsin, keyifli okumalarınız olsun...





Yorumlar

  1. Şu kitap sayısını görünce kıskandım. Son iki aydır toplamda 4 kitap anca okuyabildim. Bu ay kurtulacağım inşallah bu okuyamama sendromundan. Bol okumalarımız olsun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İlginizi çekecek kitaplar okuma sayımızı arttırabilir diye düşünüyorum. Keyifli okumalarınız olsun...

      Sil

Yorum Gönder