Kırtasiye Dükkanı


 Nefis bir kitap okudum. Marjan Kamali' nin Kırtasiye Dükkanı. Sevgili Leylakdalı'nın paylaşımlarında görmüştüm. Kapak şahane, yazar İran'lı. İran edebiyatı ve sineması bence çok özel konumda. Tereddütsüz aldım ve hemen okumaya başladım. 

1950'lerin İran'ında başlıyor kitap. İran' da iki kız çocuğu, anne ve babası. Baba kızları okusun istiyor, bilim kadını olsunlar, özellikle büyük kızı Roya' dan çok umutlu. Devrin demokrasi yanlısı başbakanına hayran, siyasi durum karışık. Roya babasının hayallerindeki bilim kadınından çok edebiyat düşkünü. Rumi'nin şiirlerine, yabancı edebiyat çevirilerine bayılıyor. Kırtasiye dükkanı, renkli kalemleri, defterleri,şiir kitapları, çeviri  kitaplarıyla onun için muazzam bir yer. On yedi yaşında hayatının aşkıyla bu dükkanda tanışıyor, burada aşık oluyorlar...Sonrası 2013 Amerika' sına kadar uzanan hüzünlü bir hikaye.Kitap bittiğinde  uzun uzun ağladım, belki o kadar dramatik değildi ama çok içimi acıttı...

Nahif,  akıcı güzel bir kitaptı, okuyun derim...

Yorumlar

  1. 1000kitapta okuyacaklarıma ekledim :)

    YanıtlaSil
  2. İran sinemasının çekici halinin temeli edebiyatta atılmış olmalı. Öneri için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  3. Benim de çok ilgimi çekti, muhakkak okuyacağım

    YanıtlaSil
  4. İnstagram'da da bayağı popüler bir kitap. Demek boş bir popülerlik değilmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok sınıfa sokamayacağınız kıymetli bir kitap

      Sil

Yorum Gönder