Okuduklarım

 Okuduğum kitaplar çoğaldı, bugün buraya notlarımı düşeyim. İlk kitabım Ferit Edgü' den "Abidin" . Ferit Edgü'nün  Abidin Dino' nun ölümünün onuncu yılında yayınladığı güzel bir kitap. Arka kapakta Ferit Edgü şöyle diyor; Abidin Dino yaşamının her döneminde, bir elinde fırça, bir elinde kalem yaşadı. Hem yazdı, hem çizdi. Yazarlığı daha çok ölümünden sonra ortaya çıktı. Onun bu yönünü bilmeyenleri de hayli şaşırttı."
Kırk yıllık bir dostluğun hikâyesi var bu kitapta. Beni en çok etkileyen kısmı ise Abidin Dino'nun kaleminden şöyle; "Nazım' ın  bir şiirinde "Mutluluğun resmini yapabilir misin Abidin? "diye bir dizesi vardır. O gün bugün bu soru, sökülüp atılması olanaksız bir biçimde bedenime yapışmış gibidir. Tabii şiirinde bu soruyu sorarken , mutluluğun resmini yapamayacağımı biliyordu Nazım. Bu mutluluk imgesi şiirde de olanaksızdı. Yaşanan günler buna izin vermiyordu".
Bu satırlar insanın içini sızlatıyor. Son olarak Abidin Dino' ya el veren ağabeyi Arif Dino' nun "çok yaşasın ölüler" sözüyle bitireyim bu kitabı.
Sel yayıncılık, 147 sayfa
 İkinci kitabım Ercüment Cengiz' den "Gırnatacı". Everest Yayınlarının 2012 İlk Roman ödülünü almış. Kitaptan fazlaca bir beklentim vardı galiba bu yüzden hayal kırıklığına uğradım. Konu ilginçti ama kurgulama zayıftı bence, çoğu kısmında sıkıldım bu yüzden.
"Aşkı, kardeşliği, vefayı, vefasızlığı ve savrulan hayatları anlatıyor. 1890' lardan 1955' e uzanan İstanbul ile Chicago arasında gidip gelen romana "sol gırnata" nın hüzünlü sesi eşlik ediyor..." (arka kapaktan)
Everest yayınları, 335 sayfa
Üçüncü kitabım Muzaffer Tayyip Uslu'dan "Şimdilik" Bu kitabı defalarca okudum. Şiirleri o kadar güzel, o kadar samimi, o kadar deniz, gökyüzü ve insan dolu ki defalarca da okuyacağımı biliyorum.
"1946' da henüz yirmi dört yaşındayken, şair arkadaşı Rüştü Onur'la aynı kaderi paylaşarak veremden ölen Muzaffer Tayyip Uslu'nun kısacık yaşamında yayımlanan tek şiir kitabı "Şimdilik" in bu yeni baskısında,  dergilerde kalan şiirleri ve yazıları da yer alıyor. Yoksulluğun, ince hastalığın "kısa kestiği" gencecik, naif bir şiir, yaşamın yaşamak fiiline değer biçen özüyle, şimdi bizi bir kez daha selamlıyor..." (arka kapaktan)

Sokakların ellerinden öperim
Bana yaşamasını öğretmişlerdi
Dost olsun, düşman olsun
İnsanlara iyi günler dilerim.

Ben de kitap dolu, şiir dolu günler dilerim...

Yorumlar