Bir kitap, bir film.


"Animal Triste" Monika Maron' un okuduğum ikinci kitabı. "Acayip Bir Başlangıç" tan çok farklıydı. Konusu, dili, Doğu Almanya , Berlin Duvarının yıkılması, ironik bir harmanlama çok ilginçti. Tek sıkıntım çok yavaş okuyabildim.Belki de bazı kitaplar böyle okunmalı, bilemiyorum ama etkileyici bir kitaptı. Yazara bir kez daha hayran kaldım.
Kitap şöyle başlıyor; "Gençliğimde, genç insanların çoğu gibi ben de genç ölmem gerektiğine inanmıştım.İçimde öyle çok gençlik, öyle çok başlangıç vardı ki,ancak şiddetli ve güzel bir son düşünülebilirdi; ben yavaş yavaş ölüp gitmek için yaratılmış değildim, çok iyi biliyordum bunu. Şimdi yüz yaşındayım ve hâlâ yaşıyorum..."


Yıldızlar Arası  filmi Koca' nın seçimiydi.Bilim kurguyu ben de severim. Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Michael Caine ve hatta araya sıkıştırılmış Matt Damon bile olunca süre kısmında yazan 169 dakikaya gözlerimi kapattım. Güzel filmdi, Einstein' in İzafiyet teorisini bile  çok anlayabilmiş bir tip olmadığım için filmin sonunu pek bir şuursuz izledim. Yalnız Koca baya akla uygun açıklamalar felan yaptı.Bu adam bu bilgileri tek bir satır okumadan nereden öğreniyor bilemiyorum ve  sinir oluyorum:)) Yani isterseniz izleyin:))dünyanın sonunun gelmesi falan ilginç olabilir...

Yorumlar