Limon ağacı


Evimize yerleştikten kısa bir süre sonra bu küçük limon ağacını aldık. O sene iki limon verdi. Kışın battaniyeyle sarıp sarmalar, yazın çamaşırlığı o tarafa götürür gölge yaparım. Ankara' da ve balkonda limon ağacımın olması hepimize iyi gelir.( bu sene ufak bir zeytin ağacıda katıldı) Baharda ilk çiçeği gören balkonda çığlık atar, eve gelir gelmez balkona gider çoğalan limon çiçeklerinin balkona bıraktığı rahiyayı içimize çekeriz. Sonra bir sürü minik meyve kafasını uzatır, önceleri bu kadar meyve incecik dalda nasıl olacak diye endişelenirken, doğanın bunu dengeleyişini görmek hayranlık vericiydi. Bu yıl balkonumda ki çoğu çiçek bitlendi. Zaten ufak alan ve farklı çiçekler olunca beklediğim bir durumdu. Çiçeklerin bazıları öldü, bazıları dayandı. Elma sirkesi, arap sabunu ve sıvı yağ üçlüsüyle çözmeye çalıştım. Limon hala savaşmaya devam ediyor. Geçen ay okuduğum Bitkilerin Bildikleri kitabına bakılırsa bu çok ilginç bir mücadele. Yaprakların üzerindeki yapışkan sıvıyı bitler bırakıyor sanıyordum ama bitki yapıyormuş ve diğer dallara ve yapraklara tehlikeyi haber veriyormuş. Neyse bizim limon ağacının savaşı devam ediyor, iki limonu sarardı bugün yarın birimiz kıyıp koparacak. Zaten havalar da soğuduğu için savaşı kazanacak diye düşünüyorum.

Sabah Koca erken kalkıp kahvaltı hazırladı.Bilge' de bizimle kahvaltı yaptı. Bilge okula, Koca Efes'le sabah yürüyüşüne çıktı. Tuhaflıklar Fabrikası nın kalan birkaç sayfasını okuyup bitirdim ve hiç sevmedim. Konu iyi seçilmiş ama  ciddi bir sıkıntı vardı, zaman atlamaları ve detaylar sinir bozucuydu. Kolay kolay kitabı yarım bırakamadığım için bittiğine çok sevindim. Poe' nun hipnozla ilgili bir öyküsünü okudum, ölüm döşeğindeki verem hastasının acılarını hafifletmek için hipnozla telkin veren doktorla hastanın ilginç sohbeti anlatılıyordu. Çıkmadan Bulgakov' un Genç Bir Doktorun Anıları nı koydum, birazdan başlayacağım.

Kafamı kaldırıp dışarı baktığımda, badem ağacının görüyorum, yaprakları her gün ayrı bir ton sarı oluyor sanki ve ben ağacı alıp eve götürmek ve balkona koymak istiyorum:))

Yorumlar

  1. Limon ağacı, düşüncesi bile güzel, önce yazıyı okudum, sonra içime çeke çeke fotoğrafını büyütüp baktım. Akdeniz i hatırlatıyor, sıcak coğrafyayı, bir de denizi. Bahçem olduğunda limon, nar ve zeytin ağacı dikme hayalim var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Lovehouse limon ağacı derken bile insanın yüzüne bir gülümseme gelip oturuyor.ortak hayallerimiz var❤

      Sil
  2. Limon ağacı benim için özeldir. Bana hep çocukluğumu hatırlatır. Kokusu da ne güzeldir :)
    Aşılanması vs. olmasa evde de yetiştirirdim ama uğraşamam sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Sibelyanka özellikle yaprakları mis gibi kokan ağaçlar bitkiler sanki daha bir özel. Benim ağacım aldığımda aşılıydı, bence bir ufak fide al derim.topragi kurudukça su vermek ve limon vermesini ummak dışında bir zahmeti yok sayılır.Bir de ara da bir yaprak kopartıp ellerinin arasında buruşturup kokladın mı senden keyiflisi yok inan (biraz abartı şekilde olabilirim)

      Sil
  3. Aşı olayı olsada yetiştirmesi bana zorgeliyor. Özellikle benim roman mahallesindeki bu bahçemde 1 tane bile bırakmazlar. Geçen 3 ayva kalmış onu yoldular gözüme baka baka hemde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yüreğimin iklimi annem de aynı dertten muzdarip.Narları olmadan kopartıp sonra da atıyorlar diye söyleniyordu.

      Sil
  4. En son kendime kekik tohumları aldım, fakat bakamadım. Aloe veramı ise kendimce budadım. Sizin gibi ağaç mı denesem İzmir'deyim ne önerirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dönüşü Olmayan Orman bitki yetiştirme işi aslında biraz deneme yanılma ya da öldürme şeklinde oluyor.Temel etken ışık.Ortamın ışığı iyiyse pek çok alternatifinin var hele ki İzmir'de de.Ağaç yetiştirmek evden ziyade balkonda daha iyi oluyor sanırım.Ev ortamı fazla sıcak bence. En az bir iki kış geçimiş bir ağaç tercih edin.Onun dışında bakımı en kolay kaktüs, sukulent cam önünde sardunya çok kolay yetiştirebilirsiniz diye düşünüyorum.

      Sil
  5. Hahaha, geçen gün instagramda yazacaktım, Sevda Tuhaflıklar Fabrikası'nı sevmedin sanırım, kaç gündür elinde görüyorum diye :D

    YanıtlaSil
  6. Bu hafta bahçeme bende portakal ağacı ektim, çok
    mutluyum. İnşllh büyüdüğünü görürüz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili pelinpembesi çok sevindim hadi inşallah

      Sil

Yorum Gönder