Ve Cuma

Bu haftanın odak noktası benim için 8. Hayat kitabıydı. Dün sabah bitirdiğimde iki gecedir uykusuzdum. Kitabın kapağı ilk kez bu kadar yıpranmıştı. Hafta sonu yanıma aldığım için çantamın sapı koptu ama , ama bunların hepsine değerdi. Gerçekten müthiş bir kitap okudum.
Bu hafta başka neler yaptım... İki ayrı yoga çeşidi deneyimledim. Pazartesi Koca' yla gittiğimiz derste yoga nidra yaptık. Meditasyon kısmı bana uzak gibi geliyordu ama o kadar farklı hissettim ki nasıl anlatılır bilemiyorum. Zihin çok farklı bir mevzu. O gece ilk defa derin uykum dört buçuk saatti ( normalde bir buçuk saati geçmez) bıraktığı hissiyat güzeldi.

Dün akşamda Bilge' yle gittiğimiz derste yoga terapi yaptık. Ufak ufak ama etkili, nefesle bütünleşmiş hareketlerin sonunda savasanadan kalktığımda Bilge' nin uyuya kaldığını gördüm.Hoca nefes egzersizleri çocukları çok kolay uyutuyor dedi. Bu hafta çok yorulmuştu, onu pıt diye uyumuş görmek çok tatlıydı. Biz toparlanırken uyandı, nasıl uyuduğunu şaşırarak:)))

Kafka' nın Dava' sına başladı. Aslında Kafka okumayı çok sevmiyorum ama Dava distopik kitaplar arasında olunca okuyayım dedim. Normal yazı puntolarına dönmek güzel.

Balkonla uğraşıyorum, çiçeklerin eksilen topraklarını eklemek, toprağı kabartmak gibi küçük ama keyifli işler.  Limon ağacını bit saldırısından tam anlamıyla kurtaramadım. Belki de doğal yöntemlerin işe yaramadığını kabullenip ilaç kullanmalıyız. Bu sene balkona yeni çiçek koymayacağım. Gördüğüm kadarıyla bitki çeşitliliği küçük alanlarda bitlenmeyi kolaylaştırıyor. Zeytin ağacım kışı zarar görmeden atlattı. Uçları kıpır kıpır yeni yapraklarla dolu. Geçen seneden  öldü zannettiğim lavantamı budamıştım bir umutla. Ufak mor çiçekler açmış çok sevindim. Çoğalttığım sardunyalardan birisi tutmamış kalan sağlar çok güzel ve hepsi çiçekte. Balkon bu sene kaktüs ve sukulent dolu. Sardunyalar da renk veriyorlar. Bu arada soğandan ektiğim lalemle nergislerimin açmasını sabırla bekliyorum.Baya yeşillendiler.Geçen hafta hava birden soğuyunca bundan pek hoşlanmadılar. Bakalım açacaklar mı?

Efes' te bildiğiniz gibi...sabah akşam yürüyor, sokak köpeklerinden kaçıyor, suratsız insanları cık cıklatıyoruz...

Bu arada bu ay sonuna doğru Efes baba olacak. Pamuk adında  bir köpüşle çifleşmişti. Yavrulardan ikisine yuva bulduk.Biz alamayacağız çünkü iki köpeğe bakabilecek gücüm olduğunu sanmıyorum.Umarım bebekleri görünce fikrim değişmez:)))

Keyifli bir hafta sonu diliyorum...

Yorumlar

  1. 8.hayatı çok merak ettim..not aldım..ben de bu haftasonu balkondaki çiçeklerle ilgilensem çok iyi olucak ama izmire sağanak varmış maalesef tüm haftasonu..neyse nisan yağmurları güzeldir..efesi tebrik ederim ...yavruların fotoğrafı harika olur bizim için..ben de ölmeden önce yapılacaklar listeme yoga meditasyon koydum...şu anda listemin en başındaki yağlı boya resim kursundayım...o bitince listeye Allah sağlık ömür verdikçe devam edicem inşallah...güzel bir haftasonu olsun inşallah hepimize...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim seversiniz çok etkileyici bir kitap. Doğa kıpırdanıyor Nisan yağmurları yazın habercisi. Tabi ki paylaşırım. Yoga ve meditasyon çok ilginç tecrübeler denenmeli. Ben de yağlı boya ile başlamıştım şimdi favorim suluboya:) hepsi ayrı ayrı keyifli, sevgiler...

      Sil

Yorum Gönder