26 Mart

Sabahları saat dokuz gibi annemi arıyorum.Yatakta olduğunu, kalkıpta ne yapacağını, tabletle takıldığını söylüyor. Annem için bir ilk,dokuza kadar yatmak. Korsan' ı da gezdirmeye kardeşim çıkıyor.
Evde kendince bir egzersiz akışı yapıyor, bana anlatıyor,şu kadar şu hareketi yaptım diye. Bir de acayip üretken bir kadın, bin tane elişi var, dikiş dikiyor,iğne oyası yapıyor, örgü örüyor...iyi ki de yapıyor bunları, çok şükür...

Sabah kahvaltının ardından hiçbir şey  yapmak istemedi canım. Aldım elime kitabımı bir öykü okudum. Maruzatım Var Nurhan Suerdem' in öykü kitabı. Bu arada karantina günlerinin en mutlu hediyesini Sevgili Leylak Dalı' ım ve kardeşi Funda gönderdi. Bilge' yle benim doğum günlerimiz vesilesiyle koca bir kitap listesi aldılar bize..kitaplara sarılıp gözlerim doldu, ne kadar şanslı olduğumu bir kez daha hissettim. İlk öyküyü okudum, yazarın dili çok güzel ve akıcı. Sonra günlük işler için liste yaptım, bu bana  iyi geliyor. Bir süre boş boş düşündüm. Baktım içim  daralıyort tableti mutfağa götürüp Feeud' u açtım. Bir taraftan dizi izledim, bir taraftan ortalığı toparladım. Çavdar ekmeği yapayım demiştim, hamuru çok zor toparladım. Ne kadar kötü olabilir ki deyip fırına koydum. Rutin telefon görüşmelerimi yaptım.Teyzem aradı.Notere vekalet vermek için gitmesi gerekiyormuş. Valilik izni ve doktor raporu istemişler. Noter o kadar yakın ki ona .Noteri aradım, evrakları olmadan yapamayız dedi telefondaki ses, bir de biz ne kadar risk altındayız diye üstüne basa basa tekrarladı.Yav eyvallah risk altındasın da bu nasıl seni riskten kurtaracak anlamadım. Bu arada teyzem yetmiş olmuş hiç haberim yok:)) hani yaşsız insanlar vardır ya benim teyzem de öyle bir kadın. Hiç bitmeyen bir kaynaktan güç bulan, her işini kendi halleden dünya iyisi bir insan. Yetmiş deyince bir garip oldum.

Ekmekler fırından çıktı, güzel de olmuş ama bu ekmek pişirme işi sıkıntılı. Normal de ekmek yemeyen ben, bildiğin götürüyorum bu ekmekleri. Hafta da bir yapayım bari...

Yine çamaşır yıkadım, evde olunca en fantastik dileğim kirli sepetini boş görmek oluyor ama bu sefer bununla ilgisi yok gerçekten bitmiyor. Her gün kirliler çıkıyor.

Bilge acıktım nudel yapayım dedi. Kendi uydurduğumuz bir tarifimiz var. Havuçları, turpu ince ince doğrayıp zeytinyağında çeviriyor, ardından brokolileri ve baharatları ekliyor. Sonra kaynamış su ve nudellar. On dakika sonra hazır.

Azıcıkta ben yedim. Dizinin altıncı bölümüne falan geldim ortalık iyice kan revan oldu, bıraktım.Baktım Efes sere serpe yatıyor usulca yatak odasına matımı serdim. Güneşe selam b serisini yaptım.Üç sağ, üç sol tarafa. Sonra aklıma gelen hareketleri beşer nefes yaptım. En son şavasanada başımın döndüğünü fark ettim. Neyse geçti bir süre sonra...

Koca aradı geliyorum mantıyı pişirirsin değil mi diye, olur dedim.  Yemeği hazırladım, yemekten sonra Efes' i parka çıkarttık. At vari bir Sivas kangal getirmişler. Yaşı da küçük oynamak istiyor, tabi kimse yaklaşmaya cesaret edemedi. Koca gitti sev babam sev, Efes benim elimde yırttı kendini havlamaktan, sinir oldu:))

Eve dönerken markete uğradım, Efes' e yaş mama aldım, kasiyer güldü başka birşey var mı dedi, yook dedim, yine güldü, ben de güldüm...

Akşam haberlerinin ardından Jurassic World' ü izlemeye başladık hep birlikte. Aşırı dinazor sesine,uyuya  kalan Koca'nın horlama sesi de katılınca Bilge bir süre sonra ben odama gidiyorum deyip kaçtı. Gerçi öncesinde önüne koyduğum kabak çekirdeklerinin içlerini ağzında biriktirerek, yanağını kocaman yaptı. Bir de o halde gülmeye çalıştı salak ya...

Film bitti, ben de kitap okurken uyuya kalmışım ne okuduğumu hiç hatırlamıyorum...


Yorumlar

  1. Yataktan geç kalmak hepimiz için sıradan bir davranış olmaya başladı, sanırım.
    Ben kendi adıma hiç memnun değilim bu durumdan ya, du bakalım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bizimkiler hala erkenden ayakta, sinir ediyorlar beni. Sabahın erken saatleri benimdi:((

      Sil
  2. Ne güzel bir ev rutini... Ben hiçbişey yapamadım daha kafamı toparlayıp. Sadece biraz çalışıyorum, biraz yemek, biraz telefon konuşmaları derken gün bitiyor :\

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnemcim bir rutin tutturmazsam dengem bozuluyor sabah bilgeye de kendime de yapılacaklar listesi hazırlıyorum en az iki üç madde yapılmıyor ama olsun...

      Sil

Yorum Gönder