18 Mayıs


 Bu seneki favori yazarlarımdan biri de Julian Barnes. Onun da külliyatını tamamlamak bu sene zor olacak ama olsun diyerek ilk kitabına döndüm. 1980 ' de yayınlıyor Metroland kitabını ve Somerset Maugham Roman Ödülü' nü kazanıyor. Kitap ismini Lonra' nın kuzeyindeki banliyöden Metroland' dan alıyor. Romanının kahramanı Chris ve Toni' nin ergenlikleriyle başlıyor kitap. 1960-70' ler  sosyal ve kültürel değişimler derken büyüme, aidiyet, cinsellik, entelektüel kaygılar, evlilik aşk derken hayatın anlamı üzerine daha çok Chris ' in hayatı üzerinden ilerliyor kitap, yazarın çizgisinin ilk kitabından bu zamana evrilişini görmek açısından benim için güzel bir okuma oldu.
Meltem Gürle' nin Kırmızı Kazak  kitabına başladım. Keyifli bir okuma olacağı ilk satırlarından belli. 
Sesli kitapta Deli Tarla' nın son bir öyküsü kaldı onu da yarın sabah dinleriz. Yeni bir kitap bulmalıyım:)

Bunların dışında en sevdiğin mevsim baharın gelmesiyle, alerji yüzünden en çok süründüğüm zamanları yaşıyorum. İlaçlar yüzünden kafam bin kilo oldu. Kavak pamukçukları, Teksas Çölleri' nde yuvarlana ot yığınları gibi ortalıkta dolaşıyor. Burnumun akıntısına, gözyaşlarım da eşlik  ediyor, ayyy çok fena. Dün yağan yağmurla ( gerçi fırtınaydı Efes' le gezmeden dönerken kanatlanıp uçacağız sandım:)) ortalık biraz rahatladı. İnsanın boğazının içine elini sokup kaşıma isteğinin ne kadar feci bir istek olduğunu ancak yaşayan bilir. 

İyi bakın kendinize.

Yorumlar