23 Haziran

Hafta sonu Nurhan Suerdem'in yeni kitabı Herkes Kendi Kendine ' yi bitirdim. Kitabın kendisi kadar kısa öyküler keşke daha uzun olsaydı  diyerek bitti. 
Pazar günü fideleri yükleyip arabaya bahçeye gittik. Efes' i yine götürmedim, hala çamur içindeydi bahçe. Bagajda fide viollerimin üzerine bir şeyler düşmüş. Fidelerin birazı boynunu bükmüş. Neyse hazırladığım bostana yönelince karınca sürüsüyle karşılaştım. Koca bahçede yer mi kalmadı dedim, ben burayı teee ne zaman hazırladım, üstelik suya en yakın yer burası, hadi kiş kiş  filan dedim. Tabi onlar bana neler dedi bilemiyorum:) Besin tepesine en yakın canlı türü olmamın bana verdiği hakla fideleri diktim.  Az göründüler gözüme ama olsun. Zaten haziran sonunda fide dikebilmişim, beklentim minimum seviyede. 
Geçen seneki don vurgunundan sonra ağaçlarda tek bir meyve dahi olmamıştı. Bu sene kiraz ağacının eli kolu dolu, ilk iş kirazlara dalmak oldu. İyice kızarmasını bile bekleyemeyeceğiz kesin:) Armut ağaçları ufak ama armut dolu. Elma ağacı da öyle, yanındaki cevize sitem ettim boş boş oturuyorsun dedim:)
Fındık turpları olmuş, biraz topladım eve getirdim. Haftaya marulları da toplarım. Bir posta daha tohum atarım...
Yıllardır derslerine devam ettiğim platform sanırım tarz değiştiriyor. Tamamen eğitim platformu olacak gibi. Pratikler için alan açıp açmayacakları belli değil. Öyle olunca qigong hocamla yazıştık. Beni kendi grubuna davet etti. Salıları onlarla derslere katılacağım. Yoga pratiği için arada başka hocaların derslerine katılmayı seviyordum, onun için de başka alternatifler bulacağım. Sevdiğim hocaların YouTube videoları işimi görür. Efes' le sabah yürüyüşlerine tekrar başladık. Sabahın dinginliğini özlemişim. Gerçi bu sabah Koca benden erken uyanıp götürmüş, uyandığımda dönüyorlardı. Yine toplamış dışarının otunu üzerinde eve getirmiş. Bir güzel yıkadım, taradım iyice bir pofuduk oldu. 
Montserrat Roig' in Kiraz Mevsimi' ne başladım.  Bu aralar podcast dinliyorum bolca. Favorim Apaçık Radyo' da Sanat Uzun İlham Sonsuz serisi, bayılıyorum dinlemeye.
Şehrnuş Parsipur' un Erkeksiz Kadınlar' ını da sesli kitap olarak dinliyorum. Akşam üstleri film izliyorum. Şans Tanrıçası' ını Devrimden Sonra' yı çok beğenerek izledim. Kraliçe Lear belgeselini ise pek sevmedim.
Pazar akşamı elektrikler gitti, uzunca bir süre gelmedi. Elektronik aletlerinin şarjını bitiren Bilge yanımıza geldi. Ben okuma lambamla kitap okuyordum. Girdi yatağın ucuna, telefonumda kalan yüzde elli şarj bitene kadar müzik dinledik. Doksanlar türkçe pop şarkıları, herkes kendi listesinden parçalar çaldı.  Ben atladım ritmle ilgili tüm mal varlığımı ortaya çıkarttım. Parmak zilleri, ritim shakerlarımı paylaştırdım aramızda. Çaldık söyledik, benim şarjım da bitince uyumak üzere dağıldık. Ne eğlendik. Koca elektrikler gidince biz de çok eğlenirdik çocukken dedi. Bizde dedim bizde çok eğlenirdik. Gece uyandığımda elektrikler gelmişti, kaktım açık lambaları kapatıp tekrar uyudum. 

 

Yorumlar

  1. kızınız hangi bölümü okuyor?

    YanıtlaSil
  2. Odyoloji okuyor Ankara Üniversitesinde

    YanıtlaSil
  3. Kadınsız erkekler - Murakami ile de iyi gitmez mi diye düşündüm nedense bu erkeksiz kadınlar'ı görünce..
    Sevgili Bilge ve Annesi, acaba bir "sevdiğim youtube hocaları" yazısı hazırlar mısınız, ben de faydalanmak isterim, zira hiç motivasyonum yok bu sıra ama ihtiyacım çok..
    Sadece yoga değil, tüm bedensel egzersizler hatta.... ne makbule geçer..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar